Mijn fascinatie voor de drijfveren van het individu en wat dit in een sociaal creatieve context kan opleveren, heeft me ooit op het pad van de wereld van Human Resources gebracht. Bedrijven vormen een ontzettend interessante plek waar doeners samenkomen: resultaatgedreven creatie in een sociale context pur sang. Wat maakt teams uitstekend en heeft succes een houdbaarheidsdatum?
Al snel leerde ik dat bedrijven die het meest in staat zijn om externe veranderingen als een succesvolle kans zien, ook de fijnste werkgevers blijken te zijn én marktleider worden binnen hun segment. Een bedrijf is platgezegd niets anders dan een groep mensen die elke dag bij elkaar komen om samen in een dynamische omgeving iets voort te brengen vanuit een commerciëel oogmerk.
Een bedrijf is inderdaad “slechts” een groep mensen.
Toen ik in 2012 besloot Amare People op te richten, realiseerde ik me dit maar al te goed. Ik zag dat de bedrijven die echt vlot succes wisten te creëren, “hun” medewerkers als eerste centraal stelden. Opvallend genoeg bleken deze bedrijven ook een relatief hoog gehalte aan zelfwerkzame en intrinsiek gemotiveerde mensen te bevatten. Met het woordje “People” in Amare People wilde ik deze waarde onderstrepen.
Over Amare People
Het bestendiger maken van organisaties
Amare People moderniseert het Human Resources Management en richt zich daarmee op high-end bedrijven die organisatiebreed de instroom en het behoud van de meest geschikte en capabele medewerkers wensen te verbeteren.
Meer weten over mij?